2014. február 2., vasárnap

Kecsketejes körömvirágos sütőtök szappan

2:53

Múlt héten a zöldségesnél nagyon szép sütőtököket találtam és vettem is egy szebb darabot hogy majd otthon az egyik hideg estén megsütöm. Hazafelé menet szinte éreztem is a sült sütőtök illatát, aztán úgy hozta a helyzet hogy mégsem volt időm nekiállni. Néhány napig addig nézegettem a konyhapultra állítva , míg olyan gondolatok nem jártak a fejemben, hogy milyen szép narancssárga szappanka is lenne belőle. Másnap be is vittem a KenceKonyhába és az egyik tanfolyam után nekiálltam hogy csodás narancssárga szappanokat gyártsak.




A sütőtök, mint ahogy a színéből is látszik, nagyon gazdag karotinoidokban. A  béta -karotin a szervezetben A-vitaminná alakul, gyulladáscsökkentő hatása illetve magas vas tartalma mellett rengeteg vitamint,  pl. A-, B- , C-, E-vitamint ,káliumot, magnéziumot, szelént , ásványi anyagokat, telítetlen zsírsavakat, fehérjét tartalmaz. Rendkívüli  immunrendszer erősítő, jelentős antioxidáns tartama lassítja az öregedési folyamatot. Minél sötétebb egy sütőtök, annál több az A-vitamin és karotin tartalma.

Szappan összetevők : : olívaolaj, kókuszvaj, pálmavaj, ricinusolaj, tökmagolaj, napraforgó olaj, nyers sütőtökpüré, kecsketej, körömvirágszirom a díszítéshez
Illatosításhoz : indiai citromfű , narancs és ylang-ylang illóolaj

A szerző:

Szépségterapeuta és sminkmester vagyok, a szappan- és kence készítés tanfolyamok vezetője. Több mint egy évtizede foglalkozom az arcok szépítésével, a szépség szakmával. Évek óta készítek különféle kozmetikumokat amiket a kozmetikus, aromaterapeuta, masszőr és természetgyógyász szakemberek is előszeretettel használnak a munkájuk során.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

© 2013-2014 Kencekonyha. Minden jog fenntartva. Designed by Templateism

Back To Top